Det er blevet bekræftet, at verdens største internetbutik, Amazon, rulles ud i Skandinavien i løbet af 2019. Det vil uundgåeligt have en påvirkning på en lang række brancher og medføre, at mange virksomheder skal tænke i helt nye baner.
I USA bliver Amazon kaldt ”the 800-pound gorilla”: Et dyr, der kan sætte sig præcis, hvor det vil, uden hensyn til de gængse spilleregler. Og rundt om i verden har Amazons indtog på lokale markeder medført døden for både fysiske butikker og internetbutikker.
Men der ligger en masse nye muligheder og potentialer og venter for danske virksomheder, når Amazon kommer til Danmark. Amazon er en stor markedsplads, hvor mindre virksomheder let kan få adgang til helt nye målgrupper og markeder, både i ind- og udland. Flere kunder vil bevæge sig over til e-handel, og det skaber nye muligheder for de virksomheder, der hurtigt kan omstille sig til den digitale økonomi.
Danske virksomheder er verdensmestre i at tilbyde produkter og services, der tager udgangspunkt i forbrugernes behov. Kombineret med de klare fordele, Amazon tilbyder forbrugeren – lavere priser og hurtig levering – kan det skærpe konkurrenceevnen for danske virksomheder, der udnytter dette momentum.
Dansk Design Center og D2i – Design to innovate udbyder i samarbejde med Customer Experience-bureauet Flip Studio et intensivt innovationsforløb, hvor du som lille- eller mellemstor virksomhed får udforsket, udviklet og afprøvet en ny ide, et nyt servicekoncept eller en hel ny forretningsmodel, der ruster din virksomhed til en fremtid med Amazon.
Forløbet kører i uge 34 (19. august – 23. august). Der udbydes kun tre pladser i forløbet, og det er først til mølle. Den samlede pris er 25.000 pr. virksomhed. Hvis du vil høre mere om forløbet og hvordan du kan komme med, så kontakt Sidsel Winther på swi@ddc.dk/+45 2551 8288.